فیلتر کربن
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 128
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 3611
:: بازدید ماه : 8123
:: بازدید سال : 45975
:: بازدید کلی : 1671875
فیلتر کربن

فیلتر کربن چیست؟
فیلتر کربن فعال که به آن فیلتر اکتیو یا فیلتر گلخانه کربن نیز می گویند، به عنوان یک سیستم خروجی هوا برای تصفیه آلاینده ها و موارد دیگری که به عنوان کاربردهای آن در گلخانه، اتاق رشد یا جعبه رشد، رشد چادر گیاهی یا رشد اشاره خواهیم کرد استفاده می شود. چادر استفاده می شود، البته یک نوع آن به عنوان فیلتر دوم برای تصفیه آب نیز استفاده می شود.

اما منظور از فیلتر کربن فعال چیست؟ از آنجایی که در ساخت این فیلترها از دانه های کربن فعال استفاده می شود که معمولاً از زغال نارگیل ساخته می شوند، مشخص شده است که هر گرم از این مواد سطحی معادل 3000 متر مربع ایجاد می کند که از هوا عبور می کند و عمل جذب یا جذب را انجام می دهد. و جذب آن می شوند و به دلیل عمر طولانی و راندمان بسیار بالا خرید فیلتر هوای کربن فعال بسیار بالاست.
عوامل موثر بر هزینه فیلتر کربن برای محیط کشت گلخانه و گیاه
هزینه فیلتر کربن یکی از مواردی است که هنگام استفاده از تجهیزات گلخانه ای یا محیط پرورش گیاه که به عنوان یک سیستم انتشار هوا در چنین محیط های بسته ای عمل می کند و از آنجایی که در ساختار کربن فعال یا فعال است باید به آن توجه کنید. دانه ها به آن فیلتر هوای کربن اکتیو نیز می گویند و به همین دلیل در برخی از سایت های فروشگاهی از قیمت فیلتر هوای کربن فعال استفاده می شود که هیچ تفاوتی با قیمت مورد نظر ما ندارد.اطلاع از هزینه فیلتر هوای کربنی برای محیط های ذکر شده و یادگیری نکات خرید به دلیل عملکرد آن که حذف آلاینده هایی مانند دانه های گرده، بوهای نامطبوع ناشی از رشد برخی گیاهان، گرد و غبار و جذب گرد و غبار و سایر آلودگی ها است، اهمیت پیدا می کند. به راحتی قابل حذف است.

با توجه به اینکه انواع مختلفی از فیلتر هوا در بازار وجود دارد، انتخاب گزینه مناسب کار دشواری است، به خصوص که در برخی موارد تفاوت قیمت ها می تواند زیاد باشد و دقیقاً نمی دانید چه عواملی به تفاوت قیمت فیلتر کربن مربوط می شود. بین نمونه های مختلف..

با توجه به اینکه خرید فیلتر هوای کربنی مناسب در رفع آلودگی و تصفیه هوا و تولید هوای با کیفیت و در نتیجه رشد مناسب و بهینه گیاهان و معمولاً پس از اشباع شدن سوراخ های این فیلترها بسیار ضروری است. به دلیل پر شدن ظرفیت جذب سطحی) آلودگی) باید آنها را تغییر دهید، بنابراین باید به خوبی از عوامل مختلف آگاه باشید. بسیاری از عوامل موثر بر قیمت این فیلتر عبارتند از:

مقدار CFM (فوت مکعب در دقیقه):
در مقاله ای که در مورد این فیلتر گلخانه ای نوشتیم نحوه محاسبه CFM فیلترهای کربنی را به طور کامل توضیح دادیم و ظرفیت کارکرد این فیلترها باید بر اساس اندازه فضای مورد نظر تعیین شود.در واقع مقدار CFM که در کاتالوگ یا مشخصات کربن فیلتر گلخانه نوشته شده است تعیین می کند که در هر فوت مکعب در دقیقه چه مقدار هوا را می توان فیلتر کرد. طبیعتا هر چه حجم مدیا بیشتر باشد نیاز به این فیلتر CFM بیشتر می شود و در نتیجه هزینه فیلتر کربن نیز بیشتر می شود.

توجه: خرید فیلتر کربن با CFM کمتر از حد مجاز باعث پر شدن سریع منافذ آن می شود که این امر منجر به تعویض زودهنگام و هزینه های بالا می شود و خرید این فیلتر بیش از حد ضروری و غیر ضروری است، بنابراین باید با توجه به آن آماده شوید. باید.

پیش فیلتر:
تعداد محدودی از فروشگاه ها (از جمله ایران سان لایت) فیلترهای گلخانه ای خود را پیش فیلتر می کنند و یا در بسته بندی برخی از برندها قرار می گیرند. آنهایی که اصلی به صورت رایگان قرار داده است.

نکته: فیلترهای پیش فیلتر روی سطح خارجی فیلتر کربن فعال قرار می گیرند تا ذرات گرد و غبار را جذب کرده و از جذب سطحی آن بر روی فیلتر اصلی جلوگیری کرده و در نتیجه عمر فیلتر اصلی و سایر سازه ها و تجهیزات را افزایش دهند.داخل آن مانند یک فن است. .ضخامت فیلتر کربن:
هر چه ضخامت این فیلتر بیشتر باشد، جذب سطحی آن بیشتر و البته راندمان کاری آن ها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. بنابراین، اگر قصد خرید چنین فیلترهایی را دارید، طبیعتاً باید انتظار داشته باشید که قیمت فیلتر کربن ضخیم‌تر گلخانه بالاتر باشد.

نوع فشرده:
قیمت فیلتر کربن فشرده یا فشرده گلخانه ای بالاتر از حد معمولی است و برای محیط هایی که مساحت زیادی دارند و طبیعتاً نیاز به استفاده از فیلتر کربن فعال زیاد دارند مناسب تر است. به دلیل کارکرد این فیلترها به خصوص انواعی که فن دار هستند نویز تولید می شود که در نوع فشرده کاهش زیادی پیدا می کند. حتی مطالعات نشان می دهد که چنین فیلتر هوا در جذب بو و آلودگی بهتر عمل می کند و کارایی بیشتری دارد.

دوام و ماندگاری
آنها از ارزان تا گران قیمت هستند و یکی از مواردی که ما قطعاً توصیه می کنیم تا آنجا که ممکن است هزینه کنید، فیلتر هوای کربنی است. زیرا این گونه مدل ها کارایی بالاتری دارند و طول عمر آنها چندین برابر است. حتی مشخص شده است که تعمیر آنها آسان تر است.توجه: با توجه به نیاز به خرید این فیلتر هوا برای محیط هایی مانند چادر رشد گیاه، رشد باکس، گلخانه و ... تا رشد بهتر گیاهان و همچنین محیط گلخانه مکانی سالم برای کار و کار باشد، موارد در جایی که قیمت این فیلتر بالاست، قیمت آن نیست، اما سرمایه گذاری است که بازدهی بسیار خوبی را به شما می دهد و نتایج بسیار بهتری می گیرید.

با فن: هزینه فیلتر کربن هوا با فن بیشتر از بدون فن است و ما آن را بیشتر برای مکان هایی که منطقه بزرگی برای رشد گیاهان در نظر گرفته شده است توصیه می کنیم. البته نوع کنترلردار آن نیز در بازار موجود است که قیمت بالاتری نسبت به نوع بدون کنترلر خواهد داشت. توجه داشته باشید که با کمک فن، هوا می تواند 360 درجه و از همه جهات از فیلتر عبور کند.
مواد اولیه:
با توجه به اینکه فیلترهای هوای کربنی در گلخانه یا محیط کشت گیاه قرار می گیرند و این نوع محیط مرطوب است، به همین دلیل مواد بدنه باید ضد زنگ و کاملا مقاوم باشد. در برخی از برندها از آلومینیوم یا فولاد گالوانیزه بسیار مرغوب استفاده می کنند و هزینه فیلتر کربن برای نوع فولادی آن بیشتر خواهد بود.فیلتر کربن فعال چه کاربردهایی دارد؟
اکنون که با فیلترهای کربن فعال، نحوه عملکرد و نحوه استفاده از آنها بر اساس نوع آن آشنا شدید، کاربردهای دقیق این نوع فیلتر را که در همه انواع رایج است و تنها قدرت آنها متفاوت است را برای شما توضیح می دهیم. یکدیگر.

مدیریت بو: سخت ترین کار برای کسانی که به پرورش گل و گیاه فکر می کنند، حذف بو از محیط است تا مکانی مناسب برای گیاهان و افرادی که در آنجا کار می کنند ایجاد کنند. خوشبختانه، فیلتر کربن فعال می تواند تمام بوهای محیط را از هوا جذب کند. البته همانطور که گفتیم برای کنترل و از بین بردن موثر بوی محیط نیاز به استفاده از پنکه در فضاهای بزرگ دارید.
حذف ناخالصی ها و آلاینده های موجود در هوا (آلاینده ها): گیاهان برای رشد مناسب نه تنها به دما، رطوبت و مواد مغذی مناسب نیاز دارند، بلکه به هوای با کیفیت و کاملاً تمیز و بدون هیچ گونه آلاینده و آلودگی در آن نیاز دارند. این آلاینده ها عبارتند از گرد و غبار، گرد و غبار موجود در هوا، گرده قارچ، بنزن و سایر VOCها و غیره. فیلتر گلخانه می تواند این گونه آلاینده ها را از محیط و هوا پاک کند تا گیاهان بتوانند به خوبی تنفس کنند، زیرا آلودگی روی برگ ها سوراخ های روی سطح گیاهان را می بندد و از فتوسنتز و تنفس گیاهان جلوگیری می کند.حذف گازهای خطرناک یا آلاینده های خطرناک: از جمله کاربردهای فیلتر کربن فعال می توان به حذف گازهای خطرناک ناشی از عملکرد سیستم های گازی، تبرید و ... مانند مونوکسید کربن یا CO، ازن و اتیلن اشاره کرد. دی اکسیدی که تجمع آن می تواند باعث خفگی پرسنل در حین کار شبانه شود.
رفع آلودگی میکروبی: طبیعتا آلودگی میکروبی همه جا وجود دارد و اگر مواد مغذی کافی به گیاه نرسد، رطوبت محیط بالاست و یا اگر هوا از آلودگی های دیگر پاک نشود، آلودگی میکروبی نیز افزایش می یابد، اما به لطف وجود فیلتر کربن فعال باعث آلودگی میکروبی و بیماری زایی گیاهان نمی شود.
.



تعداد بازدید از این مطلب: 151
برچسب‌ها: فیلتر کربن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 20 شهريور 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید